Yogakurs: Pias favoriter. Rygg- och Restorative yoga.

Här bjuder jag in till mina allra bästa övningar för ryggen och återhämtningen. Sköna övningar ihop med djup vila. Lovely!


Torsdag 18.45-20.15 med Pia Burman från Zoloz.

För dig som vill stärka kroppen på ett mjukt vis, minska värk i ryggen och sedan landa i djup vila bland filtar och bolster.

Har du ont i ryggen och svårt att slappna av?

Så behöver det inte vara!
Tänk om du kunde mjuka upp ryggen, röra dig friare och lära dig släppa taget om spänningar i kroppen?

 

På den här kursen möter du mina favoriter för att ta hand om ryggen och släppa stress. Vi mjukar upp ryggens muskler och jobbar med mobilitetsövningar som stärker utan att vara alltför svåra. Sen landar vi bland filtar och kuddar i djupt avslappnande positioner som gynnar lugn- och rosystemet i kroppen.

Om du ofta är uppe i varv eller känner av ryggslutet kan det här visa sig vara dina favoriter också!


Under kursen får du ta del av genomtänkta pass med fokus på ryggen, enkla andningsövningar och meditationer ihop med återhämtande Restorative yoga som aktiverar ditt lugn och rosystem i kroppen. 


Om du älskar savasana kommer du älska slutet på våra träffar där du får vila lääänge i en uppstöttad variant av savasana som är grymt skön!

 

Jag har själv brottats med ryggvärk sedan 12 års ålder och har längs vägen plockat på mig en hel del verktyg som fungerar för mig - och många andra. Yoga har också i olika vetenskapliga studier visat sig fungera väldigt väl särskilt vid ländryggsproblematik och nackont. Stress är också en orsak till värk i ryggen - och därför har jag lagt till välgörande återhämtande yoga på den här kursen!

 


I den här kursen får du:

  • Lära dig hur du själv kan tona ner värken genom att röra på ryggen
  • Stärka kroppen med inkännande övningar för rygg, nacke och axlar
  • Arbeta med rörlighet för ryggen - i alla dess riktningar
  • Hitta finliret i övningarna genom biomekanik och medvetna rörelser
  • Öva dig på avslappning och att släppa taget om stress
  • Yoga i ett lugnt tempo med övningar som passar de flesta (med möjlighet till anpassningar vid behov!)
  • Tips på saker du kan göra i vardagen för att hålla ryggen glad

 

I yogan övar vi oss på fysiska positioner, närvaro, självkärlek och att komma närmare oss själva. Det spelar egentligen ingen roll hur det ser ut eller vad din kropp klarar av - så länge det känns bra på vägen!


"Jättebra tips! 😀 Du är så härligt engagerad i dina kursdeltagare, känns superlyxigt att få personliga tips från dig! 😊 "- Frida

 

Kursinformation:

Kurs i 7 veckor med "R n R", Ryggyoga och Restorative yoga, startar torsdag den 15 september kl 18.45-20.15 på plats i Skellefteå.


👩🏽‍💻 Vill du vara med på distans?
Hör av dig till mig så fixar jag det och du kan logga in hemifrån via zoom.

 
Du behöver inga förkunskaper! Den här kursen lämpar sig både för nybörjare och mer vana yogadeltagare. Gemensamt är att vi vill lära oss sätt att mjuka upp ryggen, förebygga eller hantera värk och stress och ta hand om oss själva.

På kursen ges möjlighet till anpassningar och vi använder oss av olika hjälpmedel/props för att lättare ta oss in i olika positioner och utföra övningarna. Ibland visar jag alternativ med stol, ibland med filtar, klossar eller band som hjälp.


👉 Du har också möjlighet att ställa frågor till mig och få mer individanpassade tips att prova.

 

Boka

Prisinformation

Går endast bokas som kurs (ingen drop in eller enstaka pass). Sju träffar för 1290 kr.

Kontaktinformation

Kontakt: Pia Burman
Arrangör: Zoloz Yogastudio
Telefon: 46-070-5468627
E-post: pia@zoloz.se
Senast uppdaterad: