Idrottsstipendiater 2022 - Victor Dumitru och Moa Säll.

Årets idrottsstipendiater

Fritidsnämnden har utsett Moa Säll till mottagare av Skellefteå kommuns ledarstipendium. Idrottsstipendiet har tilldelats Victor Dumitru.

Ledarstipendiet

Moa Säll är aktiv i Skellefteå Ponnytravklubb och hon har tagit emot ledarstipendiet 2022. Hon tilldelades priset med motiveringen:

”Moa besitter stor kunskap och har mångårig erfarenhet inom ponnytrav, både som ledare och som kusk. Hon är en av eldsjälarna som driver ponnytravsporten framåt och som banar väg och skapar förutsättningar för unga ponnykuskar.”

- Jag är så tacksam att få bli nominerad och få chansen att få ta emot detta stipendium. Det var också en ära att få närvara och ta emot priset på kommunfullmäktige. Tillsammans med ponnytravklubben ska vi driva sporten och Skellefteå framåt, säger Moa om stipendiet.

Idrottsstipendiet

Victor Dumitru, aktiv inom Guldstadens boxningsklubb, har tilldelats idrottsstipendiet 2022 med motiveringen:

”Victor har genom sin tekniska skicklighet och starka vilja erhållit framgångar inom boxning. Han har visat på styrka och mod och kan numera titulera sig King of the ring.”

Även Victor vill tacka för det engagemang som funnits runt omkring honom och hans idrottande.

- Jag vill tacka bröderna Asatryan, Artur och Hasrat, för att de tränar mig och att de följde mig till ”King of the ring” och andra tävlingar. Jag vill även tacka mina tränare Stefan Wiklund och Daniel Wiklund som tränar mig och ser till att jag får den tid jag behöver, säger han.

Vi säger stort grattis till Moa och Victor!

Är du nästa års stipendiat?
Läs mer och ansök via länken nedan.