Tillbaka till sökresultatet

HR-strateg, kompetensförsörjning

Kommunledningskontoret

Om arbetsplatsen

I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna i en arbetskultur som genomsyras av stark framtidstro. Vi befinner oss mitt i en unik samhällsomvandling, där vi och resten av norra Sverige leder den gröna omställningen. Denna snabba tillväxt innebär utmaningar för alla våra verksamheter, och för att möta dessa krävs ett brett arbete med kompetensförsörjning. Vi söker nu en driven HR-strateg inom området anställning och erbjudande! Tjänsten är placerad på Kommunledningskontoret och avdelningen Personal och utveckling. Avdelningen har ett övergripande ansvar för personalfrågor, innovation och verksamhetsutveckling, med stöd av IT. Här hanteras och samordnas kommunens HR-processer och personalpolitik. Kommunens strategi för kompetensförsörjning innehåller fyra fokusområden; Attraktiv arbetsgivare, Anställning och erbjudande, Utveckling och lärande samt Hållbart arbetsliv. I din ansökan behöver du enbart bifoga ditt CV, se gärna till att det är uppdaterat och tydligt. Personligt brev vill vi inte att du bifogar.

Arbetsuppgifter

Ditt primära fokusområde inom Anställning och erbjudande kommer att vara våra strategiska utmaningar inom kompetensförsörjning. I nära samarbete med personalchefen och andra HR-strateger kommer du att utveckla och förbättra HR-processerna samt följa upp kommunens kompetensförsörjningsplan. Arbetet innebär att du bygger nya kontakter och samarbetar med både interna kollegor inom kommunen och externa aktörer som är viktiga inom ditt område. Du har ett övergripande ansvar för kommunens arbete med att kartlägga kompetensbehov och säkerställa attraktiva erbjudanden för både nya och befintliga medarbetare. Du kommer även att ha ett strategiskt ansvar för hela anställningsprocessen, från rekrytering till avgång, och utvecklingsinsatser kopplade till dessa processer. Ditt stöd blir även viktigt i det fortsatta arbetet med heltid som norm.

Kvalifikationer

Du har för uppdraget relevant högskoleutbildning och har tidigare jobbat med utveckling på strategisk nivå i en större organisation. Du har erfarenhet av arbete med att förbättra och effektivisera övergripande HR-processer för att uppnå goda resultat i verksamheten. Som person är du driven och idérik, du har lätt för att skapa överblick och det är naturligt för dig att ha ett helhetsperspektiv. Du är trygg i din kompetens och kommunicerar skickligt både i tal och skrift på svenska. Du trivs med att driva HR-processer målmedvetet framåt samt har förmåga att skapa goda relationer.

Anställningen

Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Tillträde:
Snarast enligt överenskommelse
Antal tjänster
1

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum:
2024-12-13
Referensnummer:
431996B
Ansök Här

Kontakt

Mimmi Leandersson
HR-partner, inriktning rekrytering
0910 - 73 50 00
Joakim Lundin
Personalchef
0910 - 73 50 00

Övrig information

Kommunledningskontoret arbetar för att utveckla hela Skellefteå med dialog, samverkan och delaktighet som verktyg. Här ligger ansvaret för en rad övergripande frågor. Det handlar bland annat om kommunikation, personal, ekonomi, planering, samhällsutveckling och näringslivsfrågor. Utöver det ska kommunledningskontoret vara kompetensresurs för kommundirektören, ledningsgruppen, förvaltningschefer och vd:ar för våra kommunägda bolag, så att kommunkoncernen utvecklas utifrån gemensamma visioner, mål och uppdrag. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Senast uppdaterad: