Ändra vatten- och avfallsabonnemang när du säljer en fastighet

När du säljer din fastighet måste du komma ihåg att anmäla ägarebyte till oss för att vi ska kunna göra slutfaktura och för att den nya ägaren fortsättningsvis ska få fakturan. Här kan du läsa om hur du gör för att anmäla ägarbyte.

Vatten

Läs själv (eller tillsammans med nya ägaren) av vattenmätaren på överlåtelsedatumet (dvs den dag du flyttar ut och den nya ägaren flyttar in).

Avfall

  • Om den nya ägaren inte aktivt väljer något annan typ av abonnemang för sitt avfall (sophämtning) kommer samma typ av abonnemang som den förra ägaren hade att gälla efter ägarbytet.
  • Om den nya ägaren vill välja ny typ av abonnemang för sitt avfall ska denne kontakta kundtjänst.

Meddela ägarbyte så här

  • Fyll i och skicka in blanketten nedan eller ring kundtjänst 0910-73 50 00 (välj 3)

Om föregående fastighetsägare

  • Namn på föregående fastighetsägare
  • Fastighetsbeteckning
  • Fastighetsadress
  • Överlåtelsedatum
  • Mätarställning på vattenmätaren vid överlåtelsedatum
  • Sluträkningsadress
  • Telefonnummer - hemtelefon eller mobiltelefon

Om den nye fastighetsägaren

  • Namn 1 på ny lagfaren fastighetsägare
    Personnummer person 1
  • Namn 2 på ny lagfaren fastighetsägare
    Personnummer person 2
  • Överlåtelsedatum
  • Antalet personer i hushållet (för att kunna beräkna deras vattenförbrukning)
  • Faktureringsadress, postnummer och ort
  • Telefonnummer - hemtelefon samt mobiltelefon

Hjälp oss förbättra webbplatsen!

Om du inte hittar informationen du sökte efter, klicka på nej-knappen nedan och skicka oss ett meddelande om vad som saknas.

Senast uppdaterad:
Till toppen
0910-73 50 00

Besöksadress: Stadshuset,
Trädgårdsgatan 6, Skellefteå

kundtjanst@skelleftea.se