Konsumentvägledning
Vi ger invånare i Skellefteå, Robertsfors och Malå kommuner råd om konsumenträtt, dvs när det handlar om köp mellan en privatperson och ett företag.
Vad ska du tänka på före ett köp? Och vad gör du om du får problem efter köpet? Här finns information och länkar till några av de vanligaste frågorna inom konsumentområdet.
Kontakta en konsumentvägledare
Du når du oss genom att ringa eller skriva till kundtjänst och be att få komma i kontakt med konsumentvägledningen. Då hör vi av oss för vägledning per telefon eller e-post beroende på hur du vill bli kontaktad. Vi är opartiska och vår rådgivning är kostnadsfri.
Bemanningen är begränsad 27 juni - 11 augusti vilket kan innebära längre svarstider.
Ring till kundtjänst: 0910-735000 (knappval 4)
Skriv till konsumentvägledarna
Besöksadress (endaste bokade besök): Viktoriagatan 2 i Skellefteå Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Konsumentvägledning på andra språk än svenska
All vägledning per telefon ges på svenska. Vägledning på engelska kan ges via e-post. Vägledning på ditt modersmål kan ges vid besök på kontoret tillsammans med en tolk.
Consumer guidance in languages other than Swedish
All guidance by phone is provided in Swedish. Guidance in English can be given via email. Guidance in your mother tongue can be provided during a visit at the office together with an interpreter.