Reflexer på soptunnorna

Förslaget handlar om att sätta reflexer på sopkärlen så de syns bättre i mörker

  • Förslagsläggare: Anonym
  • Besvaras av: Samhällsbyggnad
  • Registrerat: 2026-01-23
  • E-tjänstnummer: #676807

Vad vill du ska ändras eller förändras?

Skulle vara bra om det var reflex på alla soptunnor.

Varför vill du att det ska ändras eller förändras?

På vinterhalvåret är det så mörkt ute och soptunnorna står så långt ut på vägen ibland så det är svårt att se dom. Nära att man kör på dom. Så skulle vara bra med reflex ditsatta på tunnorna.

Svar från förvaltningen

Tack för ditt förslag. Jag som svarar dig heter Agneta och arbetar som verksamhetschef. Jag tycker detta är ett bra förslag som vi kommer att tillämpa nästa höst/vinter på kärl som står mörkt och det finns risker utifrån trafiksäkerheten.

Jag vill tack dig för ditt förslag och ditt engagemang!

Med vänlig hälsning Agneta, verksamhetschef.

Senast uppdaterad: