Konsumentvägledning

Vi ger invånare i Skellefteå, Robertsfors och Malå kommuner råd om konsumenträtt, dvs när det handlar om köp mellan en privatperson och ett företag.

Vad ska du tänka på före ett köp? Och vad gör du om du får problem efter köpet? Här finns information och länkar till några av de vanligaste frågorna inom konsumentområdet.

Kontakta en konsumentvägledare

Du når oss genom att ringa eller skriva till kundtjänst och be att få komma i kontakt med konsumentvägledningen. Då hör vi av oss för vägledning per telefon eller e-post beroende på hur du vill bli kontaktad. Vi är opartiska och vår rådgivning är kostnadsfri.

Ring till kundtjänst: 0910-735000 (knappval 4)

Skriv till konsumentvägledarna

Besöksadress (endaste bokade besök): Viktoriagatan 2 i Skellefteå Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad: