SkePark support

Med appen SkePark betalar du enkelt när du parkerar på kommunala parkeringsplatser - både på gatumark och i parkeringshus.

Så här gör du

Registrera dig via appen SkePark

  1. Ladda ner appen SkePark. När du öppnar appen första gången kommer du att se en vy som frågar om du tillåter SkePark att komma åt enhetens (mobilens) platsuppgifter.
  2. Klicka på Tillåt.
    Nu kommer du till kartan med alla parkeringsplatser utmärkta.
  3. Klicka på den gröna delen i botten på sidan där det står Logga in för att parkera.
  4. Scrolla ner till länken Registrera konto.

Registrera via dator

  1. Öppna Swappaccess. Länk till annan webbplats.
  2. Följ stegen för registrering. Du kommer att registrera personuppgifter, fordon och betalningssätt.

För bildstöd kan du öppna instruktionerna som pdf , 112.9 kB.

  1. Öppna appen, tryck på Parkera.
  2. Om du har flera fordon svep åt sidan så fordonet du vill parkera är i mitten av skärmen (se nedan) välj parkering och Dra för att parkera.
  3. Nu är din parkering startad.
  4. Välj tid när du vill bli påmind om din pågående parkering genom att klicka på länken där påminnelsetiden visas (precis ovanför knappen där du avslutar parkeringen)
  5. Välj Dra för att avsluta på den röda knappen när du har parkerat klart
  6. Om du vill ha mer information om en parkeringsplats innan du parkerar klickar du på parkeringsplatsens p-skylt på kartan.
    För information om öppettider och avgifter klickar du sedan vidare på pilen.

För bildstöd kan du öppna instruktionen som pdf , 344.1 kB.

  1. Du kan göra detta via dator eller via appen. Öppna Swappaccess Länk till annan webbplats.
    Eller öppna appen SkePark i din smartphone och gå till kundportalen via kugghjulet längst upp till höger.
  2. Gå till Abonnemang
  3. Scrolla ner till Tillgängliga abonnemang och välj det abonnemang du vill köpa.
  4. Klicka på Köp abonnemangsbiljett
  5. Välj datum när du vill att abonnemanget ska börja gälla. D.v.s. från dagen du köper eller från ett datum inom aktuell eller nästkommande månad.
  6. Välj vilket fordon du vill att abonnemanget ska gälla för. Du kan ändra val av fordon i kundportalen om du skulle behöva det.
    Kom ihåg att ta bort ditt fordon vid försäljning.
  7. Klicka på Betala abonnemangsbiljetten och i nästa steg på Bekräfta

För bildstöd kan du öppna instruktionen som pdf , 265.4 kB.

  1. Logga in i Kundportalen via din dator Swappaccess Länk till annan webbplats.
    Eller öppna appen SkePark i din smartphone och gå till kundportalen via kugghjulet längst upp till höger.
  2. Gå till Abonnemang
  3. Under rubriken Fordon, är det fordon som är aktivt markerat. Gör så här:
    - Ta bort bocken i rutan med det aktiva fordonet
    - Bocka i fordonet du vill byta till och klicka på spara.

    I den vyn har du även möjlighet att lägga till fordon i ditt abonnemang via fältet med flagga. Gör så här:
    - Skriv in ditt regnr vid flaggan
    - Klicka på Lägg till fordon
    - Klicka på Spara

För bildstöd kan du öppna instruktionen som pdf , 130.9 kB.

VId köp av abonnemang kan du bocka i "förläng automatiskt". Den automatiska förlängningen fortsätter till dess du bockar ur rutan automatisk förlängning. Abonnemanget räcker då giltighetstiden ut och upphör sedan.

Viktigt! Om du väljer automatisk förlängning bör du se till att kreditgränsen är minst dubbla beloppet för att förlängningen ska gå igenom.

För att avsluta automatisk förlängning ta bort bocken i rutan "förläng automatiskt". Gör det minst en vecka före förlängningen träder i kraft, för att undvika ny faktureringsperiod.

Kunder som inte bockat in automatisk förlängning får en påminnelse en tid före abonnemanget löper ut.

Bankkort

Om du valt att betala med bankkort sker betalning direkt när du har bekräftat köpet.

Faktura

Förfallodatum för fakturabetalning står på fakturan som du får till den e-postadress du har angivit i kundportalen. Fakturan kommer en gång per månad (15:e). Fakturaavgift tillkommer på alla fakturor med 20 kronor, även vid enstaka timparkeringar.

Det går att ansöka om autogiro via Riverty.

Frågor om fakturan kontakta Riverty, telefon 0340-59 61 16.

  1. Logga in i kundportalen Länk till annan webbplats. eller öppna appen SkePark i din smartphone och gå till kundportalen via kugghjulet längst upp till höger.
  2. Gå till Avtal
  1. Radera det befintliga bankkortet som du har registrerat.
  2. Bekräfta borttag
  3. Registrera ny betalningsmetod. Välj Faktura. (Payment Card = Bankkort)
  4. Skriv in personnummer eller organisationsnummer
    (utan bindestreck)
  5. Skriv in inköpsgräns (för privatperson max 2300 kr)
    Klart! Du kan nu se registrerad betalmetod under ditt avtal

För bildstöd kan du öppna instruktionen som pdf , 128.3 kB.

Det går att registrera samma fordon på flera användares konto för att timparkera. Endast en användare åt gången kan stå parkerad med fordonet. Abonnemangskunder kan ansluta flera fordon till abonnemanget, även om fordonet är registrerat på en annan användares konto.

Kund ansluter i så fall fordonet genom att lägga till det under sitt abonnemang. Endast ett fordon åt gången går att parkera med abonnemanget. Viktigt att komma ihåg att kontrollera så rätt fordon är tillagt på abonnemanget vid parkeringstillfället.

Kom ihåg att ta bort ditt fordon om du säljer det.

  1. Gå till kundportalen Länk till annan webbplats.
    eller öppna appen SkePark i din smartphone och gå till kundportalen via kugghjulet längst upp till höger.
  2. Längst ned finns en länk som heter "Glömt lösenord?".
  3. Klicka på den länken, så kommer du till en ny sida där du anger din mejladress som är kopplad till kontot.
  4. Du får en återställningslänk på mejlen. Kom ihåg att kolla skräpposten om det inte dyker upp något mejl.

  1. Logga in i kundportalen Länk till annan webbplats. eller öppna appen SkePark i din smartphone och gå till kundportalen via kugghjulet längst upp till höger. Välj "Min profil" längst uppe till höger när du loggat in.
  2. Ändra mejladress eller andra kontaktuppgifter.
  3. Tryck på "Uppdatera profil".
Senast uppdaterad:
0910-73 50 00

Besöksadress: Stadshuset,
Trädgårdsgatan 6, Skellefteå

kundtjanst@skelleftea.se