"rootPage" is not defined.

Skapande Skola

Kulturarbetare – lämna projektförslag till Skapande skola

Skellefteå kommun Utbildning och arbetsmarknad välkomnar dig som är professionell kulturarbetare att lämna projektförslag till Skapande skola ansökan 2022/2023.

Senaste ansökningsdatum är: 6 januari 2022

Kulturarbetare – lämna projektförslag till Skapande skola

Skellefteå kommun välkomnar dig som är professionell kulturarbetare att lämna projektförslag till Skapande skola ansökan 2022/2023.

• Fokus för projektet ska vara elevernas egna skapande, att ge eleverna fördjupad kunskap om konstformen och den konstnärliga processen. Det ska framgå hur eleverna ges möjlighet till delaktighet i planering, genomförande och uppföljning innan, under och efter projektet. Tänk även på hur man ska kunna ställa om projektet om det behövs utifrån rådande pandemi.

Projekten riktas till åk 4 och åk 7.

Projektlängd:

• Åk 4: sju tillfällen.
  • Åk 7: fem tillfällen.

Offert ska omfatta alla kostnader för projektet som arvode, material och resor.

Bifoga CV.

Urvalet av projekt till Skapande skola ansökan görs av Samverkansgruppen, representanter från skola och kultur.

Projektförslag och offert skickas till: kundtjanst@skelleftea.se

Senaste ansökningsdatum är: 6 januari 2022

Mer information om Skapande skola:
www.kulturradet.se/sok-bidrag/vara-bidrag/skapande-skola Länk till annan webbplats.