IT-support, helpdesk

I E-huset finns Campus Skellefteås Helpdesk som hjälper dig som är student med datoranvändare. Du får även hjälp med passerkorthantering.

Kontakt och öppettider

Campus Skellefteå Helpdeski E-huset sköter också drift av teknisk utrustning för videokonferens m.m.

Öppet måndag-fredag 7-15
Dag före röd dag till 11.00

Den digitala tillgängligheten är god. Vi vet hur viktigt det är att erbjuda nätverk som fungerar och på Campus försöker vi göra det så enkelt som möjligt. Här gäller Skeguest.

Om du är student eller anställd på området så kan du kontakta Lars-Erik Forsberg på Helpdesk i E-huset.

Nätverket Skeguest

För besökare på området erbjuder vi fritt nätverk, Skeguest. För att logga in i Skeguest krävs ett användarnamn och lösenord. Det beställer du speciellt via den portal som du möts av efter uppkoppling mot nätet. Inloggningsuppgifterna är giltiga i 90 dagar och användaren kan koppla upp två enheter per biljett. Behöver användaren ytterligare enheter så beställer användaren en ny biljett. Användaren kan beställa flera biljetter till ett och samma mobilnummer.

Här kan du se var du har bäst täckning:

Områden på Campus som har den bästa nätverksuppkopplingen på.

Eduroam finns tillgängligt här på Campus Skellefteå. För att nyttja Eduroam måste man vara inskriven vid något universitet eller högskola. Där har respektive universitet/högskola egen info om Eduroam eftersom tillvägagångssättet varierar lite beroende på var du är student. Läs mer på ditt universitets/högskolas hemsida.

Helpdesk – en räddare i nöden

Helpdesk är en viktig funktion med support och IT-stöd. Här får distansstudenterna tillgång till användarkonton efter genomförd registrering och därigenom kan ta del av de resurser som finns. IT-stödet är särskilt uppskattat.

– Vi vill att alla ska känna sig välkomna, även den som sitter på distans, pluggar här eller kommer hit över sommaren.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
4 oktober 2021