Här finns information och svar på vanliga frågor om surfplattor, programvaror, behörigheter och lösenord.
Internservice och Helpdesk
Telefonnummer: 0910-73 74 75
E-postadress: helpdesk@skelleftea.se
Internservice och Helpdesk reception i Stadshuset är öppen måndag-fredag 07.00-17.00. Dag före röd dag har Internservice öppet till 13.00.
Under sommaren, veckorna 26-32, är öppettiderna 08.00-16.00
Receptionen ligger på entréplan i Stadshuset mellan kundtjänst och Brinkenrestaurangen.
Har du problem med Ciceron Assistent?
Under kontorstid (kl 7-17)
kontakta din nämndsekreterare.
Utanför kontorstid
- Ring 0910-737475
- Tryck 1 för IT-helpdesk/internservice
- Dröj kvar för att kopplas till IT-beredskap
- Tryck 1 för att komma i kontakt med jourhavande IT-tekniker
Kom ihåg:
- Många problem med programvaror, till exempel Ciceron Assistent och Outlook, kan lösas genom att du stänger ner programmet och loggar in på nytt. Om inte det fungerar kan du testa att starta om surfplattan/datorn.
- Många ärenden kan lösas via telefon.
- På intranätet Insidan Länk till annan webbplats. finns en information om tillfälliga störningar i tekniska system. Informationen ligger högst upp i högra hörnet (tryck på triangel-symbolen).