Surfplatta och annan teknisk utrustning

Här finns manualer, tips och information om surfplattor och annan teknisk utrustning som förtroendevalda lånar från Skellefteå kommun för att kunna utföra sitt uppdrag.

Som förtroendevald får du låna en surfplatta för att kunna ta del av sammanträdeshandlingar och ha enkel tillgång till mejl och programvaror som du behöver i ditt uppdrag.

Du har möjlighet att göra många personliga inställningar i surfplattan. Du kan till exempel justera:

  • Textstorlek
  • Färger, kontrast och ljusstyrka
  • Ljudvolym

Kontakta internservice via 0910-73 74 75 om du behöver hjälp att justera surfplattans inställningar.

När du hämtar ut din surfplatta får du hjälp att aktivera ansiktsigenkänning. Funktionen gör det möjligt för dig att logga in i surfplattan på ett enkelt sätt.

Om surfplattan inte känner igen dig någon gång kan du logga in genom att ange din pinkod (4 siffror).

Kontakta Internservice via 0910-73 74 75 om du behöver hjälp.

Som förtroendevald får du låna en surfplatta för att kunna ta del av sammanträdeshandlingar och ha enkel tillgång till mejl och programvaror som du behöver i ditt uppdrag.

Du får även använda egen utrustning om du vill. Skriv in följande adress i webbläsen för att komma till Politikerportalen:
www.skelleftea.se/politikerportalen

Kom ihåg att Internservice bara kan hjälpa dig med teknisk utrustning som du lånat av Skellefteå kommun.

Ibland när man tappar ljudet på sin surfplatta eller dator kan det bero på att uppspelningsenheten är felaktig eller inaktiv. För att kontrollera detta högerklickar ni på ljudikonen nere i höger hörn, väljer
uppspelningsenheter och sedan kontrollerar att enheten ni försöker lyssna på är aktiverad och satt som standardenhet. Detta gör man genom att högerklicka på själva enheten så kommer alternativen
upp.

  • Kontrollera att hörlurarna är påslagna, har batteri och är anslutna till datorn/surfplattan.
  • Kontrollera att mikrofonen är påslagen.