Society Expo 2026

Pressmaterial

Här hittar du material som logotyper och färgkoder för Society Expo 2026, fritt att ladda ner och använda till ditt material.

SE26 manual för varumärket

SE26 samlingsdokument som beskriver riktlinjerna för hur ett varumärke ska presenteras, inklusive logotyper, färger, typsnitt, tonalitet, bildspråk och andra visuella eller kommunikativa element. Society Expo 2026 är vår eventidentitet som tillfälligt ska bo tillsammans med Skellefteås platsvarumärke.

Presentation av Society Expo

För att enkelt kunna kommunicera om Society Expo 2026 och få en tydlig översikt av projektet, erbjuder vi en lång och en kort SE26-presentation. Ladda gärna ner dom för att få tillgång till all viktig information om Expo, som ni kan använda vid möten och i er kommunikation.

Färger och gradienter

Färgpaletten består av fyra gradienter, sex färger, samt svart och vitt för text och gråskala. I digitala medier kan gradienterna också vara rörliga för att spegla vår flexibilitet och förmåga att anpassa oss. Huvudfärgen för Society Expo 2026 är gradienten - lila till röd.

Logotyper

Logotypen är society expo 2026 främsta kännetecken. Logotypen har versioner som kan användas med eller utan undertext. Dessa förinställda versioner får inte modifieras på något sätt. Logotypen används alltid i en av sina två grundformer: stående eller liggande. Färgen är svart eller vit, vald för bästa synlighet mot bakgrunden, och får aldrig användas i någon annan färg.

Skellefteå - logotyp med tagline

Liggande logotyp utan text
Ladda ner logotyppaket med png, eps och pdf

Logotyper stående (zip) zip, 1.7 MB.

Skellefteå - logotyp med tagline

Liggande logotyp med text
Ladda ner logotyppaket med png, eps och pdf

Logotyper liggande (zip) zip, 1.7 MB.

Bakgrunder och videomaterial:
SE26 mediaflow Länk till annan webbplats.

Via länken ovan finns större filer att ladda ned för användning, exempelvis gradienter och rörligt material i olika former och format. Det grafiska materialet är fritt att använda i all kommuniktion inför eller i samband med Society Expo.

Huvudbudskap och nyckelfraser

Här finns SE26 officiella huvudbudskap och nyckelfraser. Dessa fungerar som vägledande formuleringar för all kommunikation och är framtagna för att stärka varumärket. De används i syfte att skapa enhetlighet i budskapet och kan användas i samarbeten och andra sammanhang där där varumärket representeras. Huvudbudskap och nyckelfraser finns på både svenska och engelska.

Huvudbudskap

Kärnfras som speglar essensen av varumärket.

  • Träffa folk. Fixa framtid.
  • Meet people. Fix future.

Nyckelfraser

Centrala och användbara fraser som gärna får upprepas.

  • Samarbeten & dialog
  • 14 dagar för att tillsammans göra samhället lite bättre.
  • Vem äger framtiden? Det gör vi alla!
  • Så låt oss ta oss an den tillsammans.
  • ...som för människor, idéer och resurser samman.

  • Collaborations & dialouge
  • 14 days to rethink society.
  • Who owns the future? We all do!
  • So lets's tackle it together.
  • ...that connnects people, ideas and resources.

 

Profilfärger

Grunden för färgerna bör alltid bevaras, men det är tillåtet att använda transparens för att uppnå önskade effekter. Vid arbete med ljus rekommenderas att hålla sig inom dessa färger för att säkerställa enhetlighet med varumärket.

färgen äng en beige färg i två nyanser

GRÖN

#29CC90
R 41 G 204 B 144
C 65% M 58% Y 0% K 0%
PANTONE 2459C

färgen sand en gul-beige färg i två nyanser

BLÅ

#2962CC
R 41 G 98 B 204
C 84% M 62% Y 0% K 0%
PANTONE 2133C

färgen bär en varm röd färg i två nyanser

LILA

#7429CC
R 166 G 41 B 204
C 71% M 84% Y 0% K 0%
PANTONE 7077 C

färgen vik en blå färg i två nyanser

ROSA

#CC298D
R 204G 41 B 141
C 9% M 91% Y 3% K 8%
PANTONE 6059 C

färgen jord en brun färg i två nyanser

RÖD

#CC2337
R 204 G 41 B 57
C 3% M 94% Y 71% K 11%
PANTONE 4060 C

färgen skog en grön färg i två nyanser

GUL

#FF9328
R 255 G 147 B 40
C 0% M 49% Y 88% K 0%
PANTONE 4009 C

färgen äng en beige färg i två nyanser

SVART



färgen sand en gul-beige färg i två nyanser

90%



färgen bär en varm röd färg i två nyanser

80%



färgen vik en blå färg i två nyanser

50%



färgen jord en brun färg i två nyanser

20%

 

färgen skog en grön färg i två nyanser

VIT



Pressbilder

Här hittar du högupplösta pressbilder på Helena Renström, projektchef för Society Expo. Bilderna är fria att använda i samband med artiklar eller intervjuer som rör Society Expo. Vid publicering, vänligen ange fotografens namn. Fotograf: Jonas Westling

Ladda ner högupplösta versioner här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Helena Renström
Helena Renström

Saknar du något material så får du gärna kontakta oss direkt.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
24 oktober 2025