Society Expo 2026
Pressmaterial
Här hittar du material som logotyper och färgkoder för Society Expo 2026, fritt att ladda ner och använda till ditt material.
SE26 manual för varumärket
SE26 samlingsdokument som beskriver riktlinjerna för hur ett varumärke ska presenteras, inklusive logotyper, färger, typsnitt, tonalitet, bildspråk och andra visuella eller kommunikativa element. Society Expo 2026 är vår eventidentitet som tillfälligt ska bo tillsammans med Skellefteås platsvarumärke.
Presentation av Society Expo
För att enkelt kunna kommunicera om Society Expo 2026 och få en tydlig översikt av projektet, erbjuder vi en lång och en kort SE26-presentation. Ladda gärna ner dom för att få tillgång till all viktig information om Expo, som ni kan använda vid möten och i er kommunikation.
Färger och gradienter
Färgpaletten består av fyra gradienter, sex färger, samt svart och vitt för text och gråskala. I digitala medier kan gradienterna också vara rörliga för att spegla vår flexibilitet och förmåga att anpassa oss. Huvudfärgen för Society Expo 2026 är gradienten - lila till röd.
Logotyper
Logotypen är society expo 2026 främsta kännetecken. Logotypen har versioner som kan användas med eller utan undertext. Dessa förinställda versioner får inte modifieras på något sätt. Logotypen används alltid i en av sina två grundformer: stående eller liggande. Färgen är svart eller vit, vald för bästa synlighet mot bakgrunden, och får aldrig användas i någon annan färg.

Liggande logotyp utan text
Ladda ner logotyppaket med png, eps och pdf

Liggande logotyp med text
Ladda ner logotyppaket med png, eps och pdf
Bakgrunder och videomaterial:
SE26 mediaflow Länk till annan webbplats.
Via länken ovan finns större filer att ladda ned för användning, exempelvis gradienter och rörligt material i olika former och format. Det grafiska materialet är fritt att använda i all kommuniktion inför eller i samband med Society Expo.
Huvudbudskap och nyckelfraser
Här finns SE26 officiella huvudbudskap och nyckelfraser. Dessa fungerar som vägledande formuleringar för all kommunikation och är framtagna för att stärka varumärket. De används i syfte att skapa enhetlighet i budskapet och kan användas i samarbeten och andra sammanhang där där varumärket representeras. Huvudbudskap och nyckelfraser finns på både svenska och engelska.
Huvudbudskap
Kärnfras som speglar essensen av varumärket.
- Träffa folk. Fixa framtid.
- Meet people. Fix future.
Nyckelfraser
Centrala och användbara fraser som gärna får upprepas.
- Samarbeten & dialog
- 14 dagar för att tillsammans göra samhället lite bättre.
- Vem äger framtiden? Det gör vi alla!
- Så låt oss ta oss an den tillsammans.
- ...som för människor, idéer och resurser samman.
- Collaborations & dialouge
- 14 days to rethink society.
- Who owns the future? We all do!
- So lets's tackle it together.
- ...that connnects people, ideas and resources.
Profilfärger
Grunden för färgerna bör alltid bevaras, men det är tillåtet att använda transparens för att uppnå önskade effekter. Vid arbete med ljus rekommenderas att hålla sig inom dessa färger för att säkerställa enhetlighet med varumärket.

GRÖN
#29CC90
R 41 G 204 B 144
C 65% M 58% Y 0% K 0%
PANTONE 2459C

BLÅ
#2962CC
R 41 G 98 B 204
C 84% M 62% Y 0% K 0%
PANTONE 2133C

LILA
#7429CC
R 166 G 41 B 204
C 71% M 84% Y 0% K 0%
PANTONE 7077 C

ROSA
#CC298D
R 204G 41 B 141
C 9% M 91% Y 3% K 8%
PANTONE 6059 C

RÖD
#CC2337
R 204 G 41 B 57
C 3% M 94% Y 71% K 11%
PANTONE 4060 C

GUL
#FF9328
R 255 G 147 B 40
C 0% M 49% Y 88% K 0%
PANTONE 4009 C

SVART

90%

80%

50%

20%

VIT
Pressbilder
Här hittar du högupplösta pressbilder på Helena Renström, projektchef för Society Expo. Bilderna är fria att använda i samband med artiklar eller intervjuer som rör Society Expo. Vid publicering, vänligen ange fotografens namn. Fotograf: Jonas Westling
Ladda ner högupplösta versioner här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Saknar du något material så får du gärna kontakta oss direkt.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 24 oktober 2025

