Ciceron Assistent

I Ciceron Assistent kan du som är förtroendevald ta del av kallelser, sammanträdeshandlingar och protokoll.

Digital signering av protokoll

Skellefteå kommun inför från och med den 20 mars digital signering av protokoll för nämnder och kommunfullmäktige. För att justera ett protokoll krävs mobilt bankID.

Skellefteå kommun har papperslösa sammanträden via en mötesmodul som heter Ciceron Assistent (kallas Assistenten).

Assistenten ger dig enkel tillgång till möteshandlingar och den senaste informationen. Dessutom finns möjlighet att kommunicera med andra förtroendevalda i mötesmodulen.

Kom ihåg:

  • Du behöver vara ansluten till internet för att kunna logga in och använda Assistenten.
  • Du kan välja mellan att logga in med användarnamn och lösenord eller BankID. Men du kommer bara åt sekretessbelagda handlingar om du har loggat in med BankID.
  • Det är ditt ansvar att kontrollera att den tekniska utrustningen fungerar i god tid före sammanträdet.

Se filmen om hur systemet fungerar

Svar på vanliga frågor

Öppna Ciceron Assistent genom att klicka på länken som finns överst på den här sidan. Du kan också lägga till Assistenten på hemskärmen på din mobil eller läsplatta.

Logga in med BankID

Kontakta din nämndssekreterare.

I Ciceron assistent finns en hjälpfunktion med instruktionsfilmer och manualer. Tryck på fliken med ett frågetecken för att öppna hjälpfunktionen. Fliken finns på den högra sidan när du loggar in.