Kontakta oss

På de här sidorna finns information om på vilka sätt du kan kontakta kommunen när du behöver hjälp. Du kan ringa, besöka eller skicka meddelande via webben till kommunen.

Ring kundtjänst 0910-73 50 00

Telefonnumret till Skellefteå kommun är 0910-73 50 00. När du ringer till oss kommer du till vårt talsvar därefter får du välja mellan olika knappval.
Under sommaren är telefontiden 08.00-16.00. Från vecka 33 är telefontiderna 07.00-17.00.

Jour

Alla vardagar efter 17.00 och helger ringer du 0910-73 50 00 och anger knappval 3 för att komma till jouren.

Skicka meddelande

Du kan kontakta oss genom att skicka ett meddelande från webbplatsen. Kundtjänst svarar eller skickar ditt meddelande till rätt tjänsteperson. Du kan kontakta personal eller verksamheter, skriv helt enkelt vem du söker. Du kan också mejla oss, kundtjanst@skelleftea.se. Meddelandetjänsten och mail bemannas 7-17 vardagar.

Vill du göra en orosanmälan? Använd vår e-tjänst!

Lämna in en orosanmälan (Länk till annan webbplats)

Besök oss

Stadshuset,
Trädgårdsgatan 6

Postadress

Skellefteå kommun, 931 85 Skellefteå

Leveransadress för paket

Strandgatan 31, 93131 Skellefteå

Organisationsnummer

212000-2643

Det är lagkrav på att skicka elektroniska fakturor till kommunen. Ange följande:

Skellefteå kommun, GLN kod 7381020360088 eller PEPPOL id. 0007:2120002643
Sex- eller sjuställig beställningsreferens

Fakturor från föreningar, sekretessfakturor samt fakturor till följd av avtal upprättade före 1 april 2019 kan fortfarande skickas till vår gamla fakturaadress:

Skellefteå kommun
Sex- eller sjuställig kod
Box 804
931 28 Skellefteå

Hjälp oss förbättra webbplatsen!

Om du inte hittar informationen du sökte efter, klicka på nej-knappen nedan och skicka oss ett meddelande om vad som saknas.

Senast uppdaterad:
Till toppen
0910-73 50 00

Besöksadress: Stadshuset,
Trädgårdsgatan 6, Skellefteå

kundtjanst@skelleftea.se