Vill du veta vad man tjänar inom kommunens yrken? Nu finns vår lönestatistik också på webben.

Discgolf

I Skellefteå kommun arbetar över 8 500 personer. I den nya tjänsten för lönestatistik visar vi löner för kommunens olika yrken. För att värna medarbetares personliga integritet presenterar vi lönestatistik för yrkesgrupper som innehas av fem eller fler medarbetare.

Lönestatistiken kan till exempel vara intressant för dig om du ska söka jobb hos oss.
Vi presenterar oftast löner för hela yrkesgruppen och separat för män och kvinnor. I vissa fall visar vi bara lönestatistik för hela gruppen. Det beror på att färre än fem kvinnor eller män har den aktuella yrkestiteln.

Löneuppgifter hos Skellefteå kommun är offentliga. Det betyder att vem som helst har rätt att ta del av och begära ut dem. Detta regleras i Offentlighets- och sekretesslagen.

Här hittar du Skellefteå kommuns lönestatistik.