Budget och skulder på lätt svenska
Har du svårt att få ihop din ekonomi? Till exempel om du fått problem med skulder. Då kan en budget- och skuldrådgivare hjälpa dig.
I Skellefteå kommun jobbar två personer som kan hjälpa dig med budget och skulder. De kan berätta för dig vad du kan göra om du har problem med skulder.
Du kan få hjälp med att:
- få koll på din ekonomi
- göra en budget
- ta hand om skulder.
Rådgivningen kostar inget för dig.
Vill du ha hjälp?
Om du vill kontakta en budget- och skuldrådgivare kan du
ringa eller skriva till kommunen.
- Ring 0910-73 50 00 och be att få prata med en budget- och skuldrådgivare.
- Skriv ett meddelande till en budget- och skuldrådgivare.
Medan du väntar på hjälp
Du behöver ibland vänta innan du kan få hjälp av kommunen.
Kan du inte betala alla räkningar? Då ska du välja att betala:
- hyra
- el
- hemförsäkring
- mat.
Senast uppdaterad: